I belongs to an emerging generation of creative practitioners from a graphic design and interaction design background working with open digital technologies and new materials with the goal to redefine conventions of technology and design education and make new products and sustainable wearables technologies in our digital culture.

In 2012, I was part of the team that launched a Kickstarter campaign to fund Heatit,  an open-source electronics platform to precisely output high current. Also, in 2013 in the frame of the platform Conexiones Improbables, I collaborated with a silicone company to develop a type of silicone that can be used in 3D printers. In this project, I was responsible to guide the company on research and development for a new product and to introduce the employees to new applications of digital fabrication and 3D printers with the goal of the development of a line of business linked to the culture maker. This project was selected as a  SEAD Exemplars : Evidence of the Value of Transdisciplinary Projects , a collection of “exemplar” works demonstrating effective intersections among the sciences and engineering with art, design, and the humanities. The exemplars provide evidence of the positive impact that disciplinary integration can have in education, culture, and economic resurgence, as well as contribute to the “STEM to STEAM” debate. In 2015, I was part of the team of experts that launch the project Bilbao Fashion Tech Lab that seeks to create an ecosystem favorable to the use of new wearable technologies as a niche of opportunity for the fashion and technology sector. I was responsible to develop the programm “Five prototypes”. During the project, I guided the participant entities in the different stages.  The European Social Found provided funding to develp this project.  Nowadays , I am part of the team BabyCloud, that is a wearable platform for capturing, storing and analyzing daylong audio and photo recordings of children’s linguistic environments.

Pertenezco a una generación emergente de profesionales con formación en diseño gráfico y diseño de interacción que trabajan con tecnologías digitales abiertas y nuevos materiales con el fin de redefinir las convenciones en las que hemos sido educados en el ámbito tecnológico y  diseñar nuevos productos y tecnologías vestible sostenibles.

En 2012, formo parte del equipo que lanzó en Kickstarter la plataforma de código abierto Heatit pensada para activar materiales inteligentes.  En 2013, en el marco de la plataforma Conexiones improbables,  he trabajado como consultora para una empresa de siliconas con el fin de desarrollar un tipo de silicona que pueda ser utilizada en impresoras 3D. Este proyecto, fue seleccionado  dentro de  SEAD Exemplars : Evidence of the Value of Transdisciplinary Projects, una colección de proyectos que demuestra  lo efectivas que son las intersecciones entre las ciencias y la ingeniería con el arte, el diseño y las humanidades. Esta colección proporciona la evidencia del impacto positivo que  puede tener esta integración disciplinaria en  la educación, la cultura y  la economía, así como también  contribuir al debate  “STEM to STEAM”.  En 2015, fuí una de las impulsoras del proyecto Bilbao Fashion Tech Lab, una iniciativa que busca crear un ecosistema favorable al uso de las nuevas tecnologías vestibles como nicho de oportunidad para el sector de la moda y la tecnología. En este proyecto tuve la responsabilidad de diseñar y ejecutar el programa “Five prototypes”. Como responsable impartí formación y asesoré a  5 empresas de moda en el desarrollo de un producto con tecnología.  Este proyecto contó con el apoyo económico del Fondo Social Europeo. Actualmente, formo parte del equipo del proyecto BabyCloud, una plataforma vestible diseñada para capturar, almacenar y analizar grabaciones datos  lingüísticos de los niños  con el fin de recoger datos y mejorar su desarrollo cognitivo.

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