Collaborations

MODA Y ELECTRÓNICA CREATIVA  is an activity focus to students of Secondary Education that is part of the educational program 2016-2018 for schools of the Museum.

  • Design STEAM-based museums activities
  • Pedagogical advisor for the STEAM activities design.
  • Training to the instructors of the education department in the field of e-textiles

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MODA Y ELECTRÓNICA CREATIVA es una actividad dirigida a alumnos de Educación Secundaria que se enmarca dentro del programa educativo  2016-2017 para centros escolares del Museo.

  • Diseño de actividades STEAM para museos
  • Cosultoría sobre nuevos materiales y electrónica textil.
  • Formación a intructores del departamento de educación

CIRCOLAB /50 STEAM workshops, 40 art interventions, 90 days/ is the laboratory of educational and technological experimentation itinerant launched by Spanish mobile brand BQ:   @cir_co_lab

  • Design the project activities / Experience design
  • Application of STEAM educational methodology
  • Application of knowledge in e-textiles
  • Design activities for the microcontroller Miniblip
  • Documentation of DIY tutorials

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CIRCOLAB / 50 talleres de creatividad tecnológica STEAM, 40 acciones artísticas, 90 días/ es el laboratorio de experimentación educativo y tecnológico itinerante impulsado por la empresa BQ : @cir_co_lab

  • Facilitar las actividades del proyecto /Experience design
  • Aplicación de la metodología educativa STEAM
  • Aplicación de los conocimientos en e-textiles
  • Llevar a cabo las actividades para la placa Miniblip
  • Documentación de tutoriales para los usuarios del tour

Bilbao Fashion Tech Lab is a project that seeks to create an ecosystem favorable to the use of new wearable technologies as a niche of opportunity for the fashion and technology sector. The City Hall of Bilbao invited me to be one of the experts to design and coordinate the BFT Lab project. The goal of the project was to work with local maker technologists, universities and fashion companies, to create and enable the use of new technologies such as wearables.

  • Design and develop the project “Five prototypes”
  • Application of knowledge in e-textiles
  • Coordination to fashion companies for the development of wearable tech products
  • Design and teaching e-textiles workshops
  • Develop the corporate Identity Design

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Bilbao Fashion Tech Lab es un proyecto que busca crear un ecosistema favorable al uso de las nuevas tecnologías wearables como nicho de oportunidad para el sector de la moda y la tecnología.

  • Diseño e ideación del proyecto “Five prototypes”
  • Aplicación de los conocimientos en e-textiles
  • Coordinación a empresas de moda para el desarrollo de un producto wearable
  • Diseño e impartición de talleres de e-textiles
  • Diseño de Identidad Corporativa

How To Make is a monthly meeting of citizens interested in knowing the culture maker that I designed and coordinated for the citizen lab Hirikilabs.

  • Encourage an active local community of makers
  • Select themes and guests linked to the culture maker
  • Promote training and theory-critical reflection around Web 2.0, DIY software / hardware, collaborative design, crowdfounding or STEAM education

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How To Make es un encuentro mensual de ciudadanos interesados en conocer la cultura maker que diseño y coordino para el laboratorio ciudadano hirikilabs.

  • Impulsar una comunidad local activa de makers
  • Seleccionar  temas e invitados vinculados a la cultura maker
  • Impulsar la formación y de reflexión teoría-crítica en torno a la Web 2.0 , el  software/hardware DIY,el diseño colaborativo, el crowdfounding o la educación STEAM

Think in silicone. Conexiones improbables is a platform that facilitates collaborations between artists and companies. I collaborated with a Silicone company to develop a type of silicone that can be used in 3D printers.

  •   R&D for a new product research and development.
  •  Teaching principles and applications of digital fabrication and 3D printers
  •   Prototyping workshops and new materials
  •   Development of a line of business linked to the culture maker

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Think in silicone. Conexiones improbables es una plataforma que facilita colaboraciones entre artistas y empresas. En esta plataforma colaboro con la empresa de Siliconas para desarrollar un tipo de silicona que pueda ser usada en impresoras 3D.

  • Apertura de una nueva línea de investigación I+D
  • Formación sobre fabricación digital  e impresoras 3D
  • Talleres de prototipado y nuevos materiales
  • Desarrollo de una linea de negocio vinculada a la cultura maker

Short Circuit is an afterschool program that aims participants to explore and discover innovative uses for physical and digital materials.

  • Teach in a functioning afterschool design studio
  • Design and  piloting a STEAM curriculum for k12
  • Experimentation with  e-textiles and new design and technology materials
  • Teach use of graphic design as factor in inter-disciplinary  and technology-based projects
  • Development of design workshops for parents and young
  • Contributor Short Circuits and Soft Circuits both at The MIT Press.

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Short Circuit es un programa educativo en donde sus participantes aprenden a descubrir usos innovadores de materiales físicos y digitales.

  • Impartir y diseñar un plan de actividades STEAM
  • Contribuir al desarrollo del programa durante un año escolar
  • Diseñar contenidos para los libros Short Circuits y Soft Circuits publicados por el MIT Press.

 

2011

Heatit.cc

heatit

Heatit is an open-source electronics platform to precisely output high current. It is designed to be powerful, modular and compact! .

  • Design and  piloting a STEAM curriculum for k12
  • Experimentation with  e-textiles and new design and technology materials
  • Teach use of graphic design as factor in inter-disciplinary  and technology-based projects
  • Development of design workshops for parents and young
  • Contributor Short Circuits and Soft Circuits both at The MIT Press.

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Short Circuit es un programa educativo en donde sus participantes aprenden a descubrir usos innovadores de materiales físicos y digitales.

  • Impartir y diseñar un plan de actividades STEAM
  • Contribuir al desarrollo del programa durante un año escolar
  • Diseñar contenidos para los libros Short Circuits y Soft Circuits publicados por el MIT Press.

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COLLABORATORS

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